Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Terezínské deníky v projektové výuce
Jordánová, Helena ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím deníků z terezínského ghetta v projektové výuce. Jejich využití má být umožněno prostřednictvím série pracovních listů určených pro projektové vyučování. Přínos a úspěšnost vytvořených listů byly zjišťovány na několika skupinách žáků základních a středních škol. První kapitola práce je věnována teoretickému seznámení s problematikou projektů a projektového vyučování, následující kapitola pojednává o historii Terezína, třetí kapitola se zabývá terezínskými deníky a jejich autory, ve čtvrté kapitole jsou umístěny úryvky deníků, zařazené do příslušného historického kontextu. Do poslední kapitoly práce jsou zařazeny pracovní listy vytvořené na základě úryvků z výše uvedených deníků, jejich řešení a také hodnocení listů z hlediska jejich úspěšnosti u žáků. Poslední stránky práce jsou věnovány seznamu příloh a seznamu použité literatury a elektronických zdrojů. Práce na základě výkonů žáků při práci s listy dokazuje, že deníky jsou vhodným pramenem pro tvorbu pracovních listů o každodenním životě v Terezíně, do výuky přinášejí nové možnosti práce i širší pohled na probíranou problematiku.
Jak rostliny ovlivňují naši atmosféru - výukový projekt pro ZŠ
JANEBOVÁ, Klára
Cílem diplomové práce bylo vytvořit výukový projekt pro žáky základních škol s tématem, jak rostliny ovlivňují naši atmosféru. Navržený výukový program založený na projektové výuce se zabývá čtyřmi okruhy témat: ochlazování krajiny vegetací, isoprenoidy a atmosféra, prachové částice a vegetace a oxid uhličitý - vegetace - atmosféra. Byl ověřen v praxi na třech základních školách v Jihočeském kraji v 9. třídách celkem u 100 respondentů v měsících březen až duben 2023. Výuka botaniky na základních školách se soustředí především na životní děj nazývaný fotosyntéza a morfologii rostlinného těla. Vztahům mezi rostlinami a atmosférou se věnuje minimální pozornost. Vytvořený program má žákům ukázat některé oblasti vztahu rostlina-atmosféra a uvědomění si důležitost vegetace i pro člověka. Efektivita programu byla ověřena didaktickým průzkumem, kdy byl před aktivitou proveden pre-test a týden po aktivitě post-test. Získaná data byla zpracována, statisticky vyhodnocena a z výsledků vytvořeny tabulky a grafy. Ze závěrů je zřejmé, že navržená aktivita vedla k vyšší úspěšnosti v testech a tedy k lepšímu porozumění vlivu vegetace na atmosféru.
Ekologická tématika v dětské knize
Husáková, Michaela ; Francová, Sylva (vedoucí práce) ; Kuříková, Michaela (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapovat nabídku dětských knih s ekologickou tematikou v Česku a vytvořit vlastní autorskou knihu s metodickou příručkou pro environmentální výchovu. Teoretická část práce se bude věnovat knihám o ekologii pro děti. Bude zkoumat vhodná témata pro environmentální výchovu na prvním stupni základní školy a rozebere dětské knihy zaměřené na ekologii. Praktická část se bude věnovat návrhu projektového dne, vycházejícího z autorské knihy, vytvořené pro tyto účely. Součástí práce bude dotazník týkající se environmentální výuky na prvním stupni základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA Ilustrace, kniha pro děti, ekologie, autorská kniha, environmentální výchova, projektová výuka
Setkávání s řemesly a lidovými tradicemi v mateřské škole
NOVÁKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá problematikou praktického využití projektové výuky v předškolním vzdělávání. V souladu s cíli této bakalářské práce je v teoretické části popsána aktuální politika ČR v oblasti předškolního vzdělávání a směry jejího rozvoje definované v rámci Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Navazuje popis problematiky vytvářených kurikulárních dokumentů a vlastní projektové výuky, konkrétně její historie, východisek, základních principů a metodik zpracování. V rámci praktické části práce byl vytvořen a následně realizován edukační program zaměřený na problematiku tradičních lidových činností a řemesel. Program a zejména jeho jednotlivé projekty jsou v praktické části práce podrobně popsány, je zde zpracováno i komplexní hodnocení úspěšnosti jejich realizace v rámci výuky.
Picture stories in the current German classes
ALIJOVÁ, Sabina
Die Arbeit konzentriert sich auf die Beschreibung möglicher Verwendungen von Bildergeschichten im gegenwärtigen Deutschunterricht. Im theoretischen Teil werden theoretische Erkenntnisse zu diesem Thema beschrieben. Im praktischen Teil wird ein Projekt mit Fokus auf Bildergeschichte erstellt. Ein Abschnitt des praktischen Teils befasst sich mit Möglichkeiten der Arbeit mit modernen Technologien und einem aktuellen Internet-Trend.
Motocyklisté. Výtvarný projekt pro 2. stupeň ZŠ
FORMANOVÁ, Martina
Diplomová práce s názvem Motocyklisté se soustředila na vytvoření výtvarného projektu pro 2. stupeň základních škol. Je rozdělena do dvou částí. Teoretická část je věnována stručnému nástinu technického vývoje motocyklu, dále se zabývá designem a motocyklovými závody. Následující kapitola představuje vybrané české i zahraniční umělce, kteří motocykl jako námět promítli do svých děl. Poslední dvě kapitoly této části se věnují technicistním motivům ve výtvarné výchově a projektovému vyučování. Hlavní cíl spočíval ve vytvoření výtvarného projektu, jenž obsahuje devět lekcí, které jsou popsané v praktické části. Dále tato část zahrnuje přípravu projektu, stručné popsání použitých výtvarných technik a reflexe zrealizovaných lekcí projektu. Diplomovou práci doplňují přílohy, ve kterých se nacházejí reprodukce uměleckých děl k teoretické části, fotodokumentace výtvarného projektu a strukturované přípravy lekcí.
Srovnání psychosociálního klimatu tříd prvního stupně běžné základní školy a základní školy s prvky montessori pedagogiky z pohledu učitele.
STROUHALOVÁ, Anna
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním psychosociálního klimatu tříd běžných základních škol a základních škol s prvky montessori pedagogiky z pohledu učitele. V teoretické části jsou shrnuty dosavadní poznatky týkající se psychosociálního klimatu třídy a poznatky o pedagogice dle Marie Montessori. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, během kterého bylo využito polostruktorovaných rozhovorů s respondentkami působícími na běžných základních školách i respondentkami ze základních škol s prvky montessori pedagogiky. Jejím cílem bylo získat informace o procesu tvorby psychosociálního klimatu na obou těchto typech základních škol. Jako významné se ukázaly rozdíly mezi oběma skupinami respondentek v oblasti determinantů tvorby psychosociálního klimatu, překážek v tvorbě psychosociálního klimatu, výchovném stylu učitelů a využití projektového vyučování.
Příklady pokrmů světové kuchyně ve výuce na 1. stupni ZŠ
KŘÍŽOVÁ, Adéla
Tato diplomová práce se zabývá tématem přípravy pokrmů světové kuchyně ve výuce na 1. stupni ZŠ. V teoretické části se zabývám třemi hlavními oblastmi. První oblast je věnována projektovému vyučování. Druhá oblast se zabývá stručným nástinem vzdělávací soustavy v ČR a náhledem do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Třetí a závěrečná oblast se zabývá popisem přípravy pokrmů a seznámením čtenáře s různými kuchyněmi z celého světa. Praktická část obsahuje čtyři přípravy na hodinu a jednu přípravu na exkurzi spojenou s přípravou pokrmu. Vytvořené a ozkoušené přípravy jsou určeny pro žáky od třetího do pátého ročníku základních škol. Obsahem praktické části jsou pracovní listy a reflexe z hodin přípravy pokrmů.
"Z přírody do ateliéru". Využití enviromentální tematiky ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ.
KAPRÁLOVÁ, Miroslava
Práce se zabývá možnostmi a způsoby propojení environmentální a výtvarné výchovy v teoretické i praktické rovině. Vstupní teoretická část přibližuje environmentální problematiku z hlediska obecného vztahu člověka ke krajině při reflektování současných ekologických výzev. Na tuto rámcovou charakteristiku navazuje rešerše přírodních proudů a koncepcí environmentálního umění, vztažená jakožto nosný ideový a inspirační zdroj pro oblast výtvarné edukace. Práce pokračuje rozborem kurikulárních dokumentů a hledáním společných cílů a námětových platforem pro aplikaci environmentálních a ekologických témat do výuky výtvarné výchovy. Projektová část práce pak dokumentuje přípravu a realizaci vlastní výtvarné řady s environmentální tematikou, realizované s žáky pátého ročníku ZŠ.
Významné události českých dějin 20. století v kronikách málotřídních škol na Trhosvinensku a Novohradsku
MÍČKOVÁ LIŠKOVÁ, Kateřina
Anotace Diplomová práce se zabývá možnostmi výuky vzdělávacího oboru Člověk a jeho svět, předmětu vlastivěda ve 4. a 5. ročníku základní školy. Teoretická část definuje pojmy málotřídní základní škola, objasňuje historii a význam školních kronik a zabývá se vymezením vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Dále charakterizuje regiony Trhosvinensko a Novohradsko, jejichž historická síť málotřídních škol je východiskem pro praktickou část diplomové práce. Praktická část diplomové práce se zabývá analýzou obsahu školních kronik vybraných málotřídních škol, analýzou obsahu učebnic a metodou orální historie z hlediska možností využití ve výuce vlastivědy. Dále praktická část seznamuje s návrhy možností využití těchto materiálů a metod při výuce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.